Vælg dit land til kommerciel og lokal information

Inspiration til
effektiv transport

Nyheder, trends og erfaringer med IT og transporter med Vehcos udstyr

Webinar den 27. marts kl 14

Hvordan man gennemfører et succesfuldt flådestyrtingsprojekt?

Anmäl er här!

Blog

IT-strategi
2019-03-20 18:57

ANALYSERE MARKEDET

Er du ikke helt tilfreds med din flådestyringsløsning? Men før du beslutter at skifte det, er der behov for en lille markedsanalyse. Det vil give dig mulighed for at identificere de forskellige aktører, der rettidigt skal kontaktes for objektivt at vurdere om et leverandørskift garanterer implementeringen af en løsning, der passer bedre til dine behov.

DET INTERNE MILJØ

Indbyggede computere er ofte kun en del af et komplekst system. Glem ikke at tage højde for alle dit aktuelle systems aspekter, softwaren der anvendes af dine brugere, det tilknyttede transportstyringssystem, den indbyggede hardware, anden forbunden software og chaufførens grænseflade. Identificér duplikerede oplysninger og processer, der spilder medarbejdernes tid....

IT-strategi, Transport og IT
2019-02-22 16:08

Udnævne en dedikeret projektleder til dit Fleet Management projekt!

Et flådestyringssystem er hjertet i ethver transportvirksomheds arbejdsgang, og det er et fantastisk værktøj til at forbedre produktivitet, organisationen og rentabilitet på. Men implementeringen af en sådan type løsning kan nogle gange være kompleks. Først og fremmest fordi det handler om at ændre medarbejderes vaner og arbejdsgange. Modstand mod forandring er almindeligt, og det er afgørende at få medarbejderne
til at acceptere at ændringerne er for at sikre, at investeringen hurtigt tjenes hjem. 

Projektets tekniske og fragmenterede karakter i køretøjerne og inden for virksomheden komplicere tilgangen yderliger. Flådestyringssystemet er ofte blot én del...

IT-strategi
2018-08-21 09:35

Brug af funktionerne i et flådestyringssystem kan i høj grad reducere ventetider. Teknologien alene kan dog ikke gøre det. Grunden til, at ventetider er et problem for mange transportvirksomheder er, at det koster mange penge og sænker leveringspræcisionen. De virksomheder som Vehco har kontaktet siger, at de opkræver dele af ventetiderne, men det er sjældent muligt, at kunne fakturere al ventetid videre til kunderne. Enten er kunden ikke villig til at betale, eller de betaler kun for dele af ventetiden.

En aftale med kunderne er en vigtig faktor med hensyn til ventetider. Selvfølgelig varierer aftalerne mellem de forskellige kunder, hvilket også er nødvendigt. Det er dog vigtigt at sikre, at aftalerne er tilstrækkelig dækkende. Det er almindeligt, at aftaler og forordninger...

IT-strategi
2018-07-16 09:43

Der kan være flere grunde til, at chaufføren skal vente før lastning eller losning af varer. I en undersøgelse foretaget af Vehco viste det sig, at en af de mest almindelige årsager til ventetid er, at kunden ikke er forberedt på at chaufførens ankomst. Ventetiden kan forekomme ved kø eller at personale, der modtager transporten, ikke er på plads. Nogle gange kan køer opstå, fordi flere køretøjer fra samme firma forsøger at læsse eller losse på samme tid. I disse tilfælde er problemet primært med trafikstyring, der skal sikre, at dette undgås.

...
IT-strategi
2018-07-13 13:30

Digitaliseringen i de seneste år har ændret arbejdsgangen for mange virksomheder inden for transport og logistik. Men udviklingen og implementeringen af nye teknologier på forskellige niveauer. Nogle virksomheder er kommet langt med at integrerede systemer og har et højt niveau af automatisering, mens andre virksomheder stadig er i begyndelsen af deres "digitaliseringsrejse". I transportbranchen gennemgår ordrehåndtering i øjeblikket en digital forandring. I de nordiske lande er udviklingen og implementeringen kommet længere end i resten af Europa. Digitale forsendelses informationer og følgesedler har store fordele i forhold til de tilsvarende fysiske forsendelses info. Den mest oplagte forskel er, at fysiske forsendelses info kan blive gå tabt eller gå i stykker, og samtidig kræver...

IT-strategi, Transport og IT
2018-07-13 11:24

Register ventetid med Geofence (geografiske områder)

Nogle Flådestyrings systemer har en funktion til at oprette virtuelle geografiske områder på et kort. I Vehco systemet kaldes denne funktion Geofence. Denne funktion giver virksomheder mulighed for at oprette og indtegne områder af enhver art på et kort. Når et køretøj udstyret med Vehco kører ind, eller forlader et geofence-område, registreres det i systemet. Når du beslutter dig for områdets størrelse, kan du beregne, hvor lang tid det tager at køretøjet at køre ind i det geografiske område, og hvor lang tid det tager køretøjet at forlade området. Ofte placeres et sådant geografisk område lige omkring kundens indlæsningsområde. Det er klart, at det er vigtigt at kende den...

Transport og IT
2018-07-13 10:17

Det er ofte påpeget, at det første skridt i at løse et problem er at blive opmærksom på, at du har et problem. Dette gælder også unødvendige ventetider for lastning og losning af varer. I en undersøgelse foretaget af Vehco, viste det sig, at 90% af de interviewede transportvirksomheder var klar over, at deres chauffører oplever ventetider, men de havde ikke et godt skøn over omfanget eller hvad disse timer kostede virksomheden. Samtidig viste de interviewede virksomheder stor interesse for at finde måder at registrere og reducere ventetiderne, hvis der kunne findes effektive måder at gøre det på. Flådestyrings systemer kan bruges til at identificere og opsummere ventetider. Vehcos system tilbyder flere funktioner til at gøre dette. Afhængigt af, hvordan virksomheden drives, kan du...

Transport og IT
2018-07-13 09:26

Mange transportvirksomheder oplever at ventetider, er dyre både hvad angår penge og tid. Ventetider forekommer ofte på kundens område, da chaufføren skal vente før lastning eller losning af varerne. Selvom hver ventetid ikke altid udgør lang tid i sg selv, akkumuleres den samlede ventetid, hvilket på sigt koster mange penge. For de fleste transportvirksomheder er det en indirekte omkostning, der er svært at få fuld dækning for, når kunden faktureres. Derfor er dette et oplagt område til at spare tid og penge.
I denne e-bog vil vi forklare, hvordan man effektivt kan måle og reducere unødvendige ventetider, der er almindelige i branchen. Vi vil ikke kun beskrive hvordan telematik og Flådestyrings Systemer kan bruges til at identificere og reducere ventetid, men også sætte fokus på...

IT-strategi
2018-07-10 13:19

Transportvirksomheder er på vej mod endnu mere omfattet digitalisering. Vilkår som Big Data, AI (Artificial Intelligence) og IoT (Internet of Things) bliver mere almindelige i branchen.

Omkring Big Data skal transportvirksomheder lære at udnytte de store mængder data, der kan genereres via FMS. Data der kan bruges til beslutningstagning baseret på virkelige fakta. Virksomheder, der tidligt bliver "data-driven", dvs. baserer deres beslutninger på faktiske data, vil have en stor fordel i forhold til virksomheder, der forvalter virksomheden baseret på mavefornemmelse. Et eksempel kan være at automatisk indsamle data fra kørsler (f.eks. Km-produktion, kørselsadfærd, brændstofforbrug, ventetid, tomme kørsler, ordrestatistik) og generere afvigelsesrapporter, hvor du kan identificere...

IT-strategi
2018-06-29 11:57

Omkostningsreduktion og strømlining er vigtige mål inden for digitalisering. Der er mange områder hvor brug af FMS hurtigt kan give besparelser. Digitaliseret håndtering af transportopgaver og tidsrapportering, kørselsadfærd og overvågning af brændstofforbrug, automatisk download af filer fra fartskriveren og chaufførkortet og brug af beskeder, er almindelige eksempler på områder, hvor effektiviteten med digitalisering kan øges - med besparelser til følge. Brug af realtidsplacering og information fra køretøjer med henblik på at tildele nye opgaver er et andet eksempel på direkte reducerede transportomkostninger. De virksomheder, der forstår de mange muligheder i anvendelse af FMS,  kan hurtig fremvise væsentelige besparelser.

...

Sider

Download brochurer, produktblade eller billeder