Vælg dit land til kommerciel og lokal information

Inspiration til
effektiv transport

Nyheder, trends og erfaringer med IT og transporter med Vehcos udstyr

Webinar on-demand

Hvordan man gennemfører et succesfuldt flådestyrtingsprojekt?

Klik her!

Gør det lettere for kunden at være forberedt

IT-strategi

Der kan være flere grunde til, at chaufføren skal vente før lastning eller losning af varer. I en undersøgelse foretaget af Vehco viste det sig, at en af de mest almindelige årsager til ventetid er, at kunden ikke er forberedt på at chaufførens ankomst. Ventetiden kan forekomme ved kø eller at personale, der modtager transporten, ikke er på plads. Nogle gange kan køer opstå, fordi flere køretøjer fra samme firma forsøger at læsse eller losse på samme tid. I disse tilfælde er problemet primært med trafikstyring, der skal sikre, at dette undgås.

Transport manager reduces waiting times with Vehco

For at reducere ventetiderne er en effektiv foranstaltning at meddele ankomst på forhånd for at sikre, at kunden er forberedt på at transporten ankommer. Da Vehco undersøgte virksomheder i branchen om, hvad de gjorde for at reducere unødvendige ventetider, var forudgående anmeldelse det mest almindelige svar. Hvordan chaufføren annoncerede ankomst på forhånd varierede. Nogle virksomheder reagerede på, at chaufføren ringede til kunderne før ankomst, mens andre brugte deres Flådestyrings System til automatisk at informere kunderne om, at transporten vil komme inden for en foruddefineret tid.

RL Trans uses Vehco to reduce waiting times

En måde at bruge Flådestyrings System til at annoncere chaufførens ankomst på forhånd, er ved at skabe geografiske områder. I Vehcos system kaldes denne funktion Geofence. Områderne kan konfigureres til at udløse en reaktion, når køretøjer kommer ind eller forlader området. For eksempel kan kunden underrettes omgående og automatisk, at et køretøj kommer ind i området. Da det er muligt at konfigurere størrelsen og formen af et geofenceområde, er det nemt at beregne, hvor lang tid det tager at et køretøj fra det krydser et geofence område, til det ankommer til kunden. Dette reducerer risikoen for unødige ventetider betydeligt.

"Vi har testet Geofence et stykke tid, og det fungerede godt. Nu planlægger vi at begynde at arbejde i endnu større målestok med vores kunder.“ - Mathias Lindedahl, IT Manager, RL Trans (Finland)

Download brochurer, produktblade eller billeder