Vælg dit land til kommerciel og lokal information

Inspiration til
effektiv transport

Nyheder, trends og erfaringer med IT og transporter med Vehcos udstyr

Webinar on-demand

Hvordan man gennemfører et succesfuldt flådestyrtingsprojekt?

Klik her!

Start dit projekt med en analysefase

IT-strategi

ANALYSERE MARKEDET

Er du ikke helt tilfreds med din flådestyringsløsning? Men før du beslutter at skifte det, er der behov for en lille markedsanalyse. Det vil give dig mulighed for at identificere de forskellige aktører, der rettidigt skal kontaktes for objektivt at vurdere om et leverandørskift garanterer implementeringen af en løsning, der passer bedre til dine behov.

DET INTERNE MILJØ

Indbyggede computere er ofte kun en del af et komplekst system. Glem ikke at tage højde for alle dit aktuelle systems aspekter, softwaren der anvendes af dine brugere, det tilknyttede transportstyringssystem, den indbyggede hardware, anden forbunden software og chaufførens grænseflade. Identificér duplikerede oplysninger og processer, der spilder medarbejdernes tid. Analysér også alle papirbaserede dokumenter, der bruges til at administrere hverdagen. 

De afslører sommetider funktionsfejl eller mangler i softwaren. Det er også vigtigt at analysere jeres nuværende løsning (hvis I har en). Brugere får normalt ikke det fulde udbytte af alle mulighederne i softwaren. Så I går muligvis glip af funktioner, der er nyttige for jer. Ved at lytte til alle brugerene, får I et objektivt billede at den nuværende løsning.

JERES NUVÆRENDE LØSNING

Det er altid en god ide at interviewe de forskellige kategorier af personer i firmaet, som bruger flådestyringssystemet, for bedre at kunne vurdere jeres behov: selvfølgelig de transportansvarlige, men også den person som står for oplysninger om arbejdstider, bilerne og chaufførerne. Deres mening og den eksisterende software og dens mangler vil give jer mulighed for at vurdere virksomhedens faktiske behov.

MEDARBEJDERNES MENING

Det er altid en god ide at interviewe de forskellige kategorier af medarbejdere i firmaet, som bruger flådestyringssystemet, for bedre at kunne vurdere jeres behov: selvfølgelig de transportansvarlige, men også den person som står for oplysninger om arbejdstider, bilerne og chaufførerne. Deres mening og den eksisterende software og dens mangler vil give jer mulighed for at vurdere virksomhedens faktiske behov.

DINE KOLLEGAERS VÆRKTØJER

Hvis I endnu ikke har en flådestyringsløsning, så lad være med at forsømme dette trin. Jeres kollegaer bruger sikkert forskellige værktøjer til at kompensere for mangler i softwaren. Uanset om det er regneark, formularer eller tidsskemaer, som skriv dem op og notér hvad formålet med dem er. Dit job vil være at tilbyde et alternativ til disse værktøjer. 

Med denne analyse af markedet, brugernes meninger og oplysninger om det nuværende system, vil du have al den information du skal bruge til at forestille dig ”den ideelle løsning”. Igen, hvis I ikke har de nødvendige færdigheder internt i virksomheden, kan det være en god ide at bruge en ekstern ekspert eller konsulent til at sikre en tilbundsgående analyse af jeres behov.

Jo mere et transportfirma vil optimere sin drift, desto flere it-værktøjer implementerer det. Nogle glemmer, at al denne software skal kunne kommunikere, så det kun er nødvendigt at indtaste information én gang. Som tiden går, som følge af opkøb eller omstruktureringer, ender firmaer normalt med en række forskellige værktøjer, der ikke nødvendigvis er integreret.Hvis I er i denne situation, så lav en liste over alle værktøjer, uden at glemme Excel regneark oprettet mere eller mindre diskret af nogle medarbejdere for at kunne udføre deres arbejde bedre. Tegn derefter et kort over jeres systemer for bedre at forstå alle informationsstrømme i virksomheden.

Download brochurer, produktblade eller billeder