Vælg dit land til kommerciel og lokal information

Inspiration til
effektiv transport

Nyheder, trends og erfaringer med IT og transporter med Vehcos udstyr

Webinar on-demand

Hvordan man gennemfører et succesfuldt flådestyrtingsprojekt?

Klik her!

Trend 3: Højere forventninger til kundeservice sætter store krav til FMS

IT-strategi

Dagens digitale landskab har givet kunden en stadig vigtigere rolle i forhold til sine leverandører. Både virksomhederne og deres kunder er opmærksomme på denne tendens, og det tyder på, at virksomhederne skal arbejde hårdere for at imødekomme kundernes krav. Virksomheder, der bruger et velfungerende FMS, kan derfor bruge systemet til at sikre og øge kundetilfredsheden.

Ved brug af FMS kan transportledelsen virkelig påvirke kundeserviceoplevelsen. Der er blandt andet mulighed for at se hvor køretøjerne er placeret i realtid, og om de er klar til nye opgaver. På denne måde kan en disponent hurtigt se, om en transport kan udføres eller ej. Kunder kan også informeres om hvor langt deres levering er, hvilket forventes af mange kunder i dag. Kontorteamet kan også nemt videresende meddelelser (f.eks. E-mail) til enhver chauffør.

FMS gennem BYOD-modellen kan give yderligere muligheder for at øge kundetilfredsheden. Det faktum, at chaufføren kan udnytte de eksisterende funktioner i enheden, er et vigtigt aspekt. For eksempel kan kunder nemt underskrive udførte opgaver på den mobil enhed (leveringsbevis). Desuden kan chaufføren nemt scanne varer ved lastning og losning, sparer tid, øger kvaliteten og reducerer fejl. Yderlig kan chaufføren bruge kameraet på enheden til at dokumentere beskadigede varer eller rapportere ventetid, når der læses / aflæses.

 

Download brochurer, produktblade eller billeder